مشهد - احمد آباد - خیابان قائم - ساختمان گوهرشاد - طبقه 5 (شنبه تا پنج شنبه 8 صبح تا 8 شب)

  • English language
  • Arabic language

علل ریزش ابرو

بدن ما به طور شگفت‌انگیزی هنگام بروز مشکلات جسمی و روحی، علائمی از خود بروز می‌دهد که ما را متوجه بیماری‌ها و عفونت‌های موجود در بدن می‌کند. ابروها هم از این قاعده مستثنی نیستند. ریزش ابروها، در واقع خبر از وجود مشکلاتی مثل (تغییرات هورمونی، عفونت، استرس و…) در بدن می‌دهد. در این مقاله به بررسی برخی از مشکلات و علل ریزش ابرو می‌پردازیم.

بیماری خودایمنی (آلوپسی آره تا)

یکی از علل ریزش ابرو، ابتلای فرد به بیماری آلوپسی آره تا است. در این بیماری سیستم ایمنی فرد، فولیکول‌های مو را هدف قرار داده و از بین می‌برد و در عملکرد طبیعی رشد ابرو اختلال ایجاد می‌کند. افراد مبتلا به آلوپسی همراه با موی سر، موی ابرو خود را نیز از دست می‌دهند.

تیروئید

عدم تعادل هورمونی که به‌عنوان کم‌کاری یا پرکاری تیروئید شناخته می‌شود علاوه بر اختلال وزن، خستگی و احساس سرما و … بر رشد و عملکرد موها نیز تأثیر می‌گذارد. یکی از شایع‌ترین علل ریزش ابرو، بخصوص در زنان ابتلا به بیماری تیروئید است که باعث ریزش ابروها در لبه‌ها و اطراف ابرو می‌شود.

درماتیت

ابتلا به اگزما پوستی و پسوریازیس می‌تواند از رشد طبیعی فولیکول‌های مو جلوگیری کرده و در رشد طبیعی ابروها اختلال ایجاد کند. این عارضه منجر به نازک شدن ابروها به‌صورت نامنظم همراه با قرمزی و خارش می‌شود. درماتیت نوعی بیماری ارثی است.

استرس

یکی دیگر از دلایل ریزش ابرو، استرس و اضطراب بیش از حد در طی دوره‌ای خاص است که با رفع استرس ریزش موقتی ابروها متوقف شده و به رشد طبیعی خود برمی‌گردند.

کمبود مواد مغذی

بدن شما به تعادل کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها، اسیدهای آمینه، مواد معدنی و ویتامین‌ها نیازمند است. کمبود هر یک از آنها بخصوص کمبود آهن، ویتامین د، E و B می‌تواند از دلایل مهم ریزش ابرو باشد. کمبود مواد مغذی علاوه بر ریزش ابرو، منجر به ریزش مو، خستگی و ضعف فیزیکی، تپش قلب و رنگ‌پریدگی پوست نیز می‌شود.

افزایش سن

با افزایش سن، سطح استروژن در زنان و تِستوسترون در مردان کاهش‌یافته و باعث ریزش موهای سر و ابرو می‌شود. سن بالای ۴۰ سال و تغییرات هورمونی به دنبال آن از علل ریزش ابرو به شمار می‌آید.

شیمی‌درمانی

از دیگر دلایل ریزش ابرو می‌توان به مصرف داروهای شیمیایی اشاره کرد. این داروها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که بر رشد تمامی سلول‌های بدن از جمله فولیکول‌های مو تأثیر می‌گذارند و رشد آنها را متوقف می‌کنند.

بافت اسکار

این بافت به‌خاطر سوختگی، تروما و شرایط پوستی ایجاد می‌شود و در رشد ابروها اختلال ایجاد می‌کند.

اصلاح بیش از حد ابروها

زیاده‌روی در اصلاح و کندن تار ابروها کم‌کم به فولیکول مو آسیب می‌رساند و از رشد مجدد ابروها در قسمت اصلاح شده، جلوگیری می‌کند.

پزشک بعد از یافتن دلیل ریزش ابرو، آن را درمان کرده و معمولاً ابروها به حالت نرمال خود برمی‌گردند. اما اگر با رفع و کنترل بیماری ریزش ابروها قطع نشود و ابروها نازک بمانند، در این صورت شما می‌توانید از روغن نارگیل، ماینوکسیدل، تتو و مداد استفاده کنید. اما بهترین روش برای بازگشت زیبایی ابروها، کاشت ابرو است که می‌توانید در کلینیک‌های معتبر و زیر نظر پزشک متخصص انجام دهید.

برای کسب اطلاعات در زمینه کاشت ابرو می‌توانید با مشاوران کلینیک تخصصی دنیز تماس گرفته و از مشاوره رایگان آنها در این زمینه بهره مند شوید.


فرم مشاوره

برای دریافت مشاوره، اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید تا با شما تماس بگیریم.