مشهد - احمد آباد - خیابان قائم - ساختمان گوهرشاد - طبقه 5 (شنبه تا پنج شنبه 8 صبح تا 8 شب)

• English language
  • Arabic language

بی حسی موضعی سر

بسیاری از افراد در هنگام انجام درمان های زیبایی نگران درد در حین و پس از درمان هستند و برخی نیز فکر می کنند که برای کاهش و از بین بردن درد باید دوره نقاهت طولانی مدتی طی کنند و مدت زمان زیادی از فعالیت ها و برنامه های خود عقب بمانند. اما از آن جایی که کاشت مو به صورت سرپایی و بدون هیچ گونه عمل جراحی صورت می گیرد، برای جلوگیری از ایجاد دردهای احتمالی قبل از پیوند مو از بی حسی موضعی سر استفاده می شود تا در زمان برداشتن موها، برای کاشت و پیوند آن در نواحی مورد نیاز دردی توسط مراجعه کننده حس نشود. این بی حسی مانند بیهوشی نیست و در طی کاشت مو افراد هوشیار هستند.

بی حسی موضعی سر

به طور کلی کاشت مو یک جراحی بسیار مطمئن و کم عارضه است که نیازی به استفاده از بیهوشی ندارد و تنها با بی حسی موضعی سر انجام می گیرد. زیرا اگر چه ممکن است که استفاده از بی حسی موضعی در مواردی بسیار کمیاب، موجب بروز واکنش های آلرژیک شود، اما به طور کلی ریسک استفاده از بی حسی موضعی سر قابل مقایسه با ریسک ها و مشکلات احتمالی بیهوشی نیست و علاوه بر این اگر بیمار پاسخگو باشد و از برخی فشارها یا کشش‌ ها آگاه باشد، بهتر است.

اگر متقاضی کاشت مو، به همه توصیه های قبل از جراحی پزشک خود عمل کرده باشد در حین عمل دچار درد نمی شود. تنها قسمت کاشت مو که اندکی درد دارد تزریق دارو های بی حسی در زمان انجام عمل جراحی است. این دارو های بی حسی در ناحیه دهنده و گیرنده کاشت گرافت‌ های جدید تزریق می ‌شوند. البته آستانه درد افراد با هم متفاوت است و این به قوی بودن فرد بیمار یا مرد و زن بودن او بستگی ندارد، بلکه تحمل درد به تحریک‌ پذیری سیستم اعصاب وابسته است. بسیاری از افراد اصلاً در زمان تزریق داروی بی حسی دردی احساس نمی‌ کنند، ولی بر عکس تزریق دارو برای عده ای دیگر بسیار دردناک است. برخی پزشکان برای کاهش استرس و اضطراب پیش از عمل در بیمار از دارو های آرام بخش و خواب آور استفاده می‌ کنند.

مدت زمان بی حسی

استفاده از بی حسی موضعی سر و آرام بخش موجب می شود که مراجعه کننده دردی حس نکرده و آرامش درونی داشته باشد. از این بابت که کاشت مو تقریبا درمانی طولانی مدت بوده و جداسازی فولیکول های مو و قرار دادن آن ها در محل های مورد نظر پروسه ای زمان بر می باشد، به همین دلیل ممکن است مراجعه کننده قادر به تحمل درد آن نباشد و نتوان پیوند مو را انجام داد. البته تا چند روز پس از جراحی کاشت، ممکن است فرد همچنان احساس درد کند که کاملا طبیعی است و بعد از چند روز از بین می رود.

در مورد مدت زمان بی حسی باید گفت که این زمان به عوامل متفاوتی همچون حساسیت‌ های دارویی، تست پوستی (در صورت مشکوک بودن به آلرژی نسبت به بی‌ حسی موضعی سر)، سابقه قبلی آلرژی بیمار به دارو، مصرف داروی محرک، سن، بیماری‌ های زمینه‌ ای و … بستگی دارد و در هر فرد می تواند تا مدتی متفاوت دیده شود.

کلام آخر

بی حسی پس از کاشت مو کاملا طبیعی است و به نحوی است که برخی بیماران ممکن است تا چند روز احساس کنند بخشی از پوست خود را از دست داده اند. این بی حسی به مرور از بین می ‌رود و پوست دچار خارش یا درد بسیار خفیفی می ‌شود. این علائم نشان دهنده‌ واکنش تدریجی اعصاب پوست و بازگشت به حالت عادی است. البته مدت زمان فعال شدن اعصاب پوست به روش کاشت مو وابسته است و غالبا بعد از حدود چند روز یا نهایتاً چند هفته این نوع بی‌ حسی از بین می‌ رود.

گاهی نیز دیده می شود به دلیل تفاوت‌ های فردی بی حسی به مدت چندین ماه به طول می انجامد. در چنین شرایطی باید مراقبت‌ های ویژه‌ ای را که پزشک در نظر گرفته است به‌ صورت منظم و با صبوری انجام دهید.

در پایان به شما اطمینان می دهیم که با کاشت مو در مشهد نیازی نیست نگرانی هایی از قبیل ایجاد درد در حین و پس از درمان داشته باشید. دوره نقاهت کاشت مو با استفاده از بی حسی موضعی سر بسیار کوتاه است و بیمار می ‌تواند بلافاصله به انجام کارهای روزانه خود بپردازد.

فرم مشاوره

برای دریافت مشاوره، اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید تا با شما تماس بگیریم.