مشهد - احمد آباد - خیابان قائم - ساختمان گوهرشاد - طبقه 5 (شنبه تا پنج شنبه 8 صبح تا 8 شب)

  • English language
  • Arabic language

کنده شدن پوست سر نشانه چیست؟

آیا تا کنون با پوسته پوسته شدن پوست سر خود مواجه شده‌اید؟ آیا می‌دانید که این اتفاق نشانگر چه بیماری‌هایی است؟ یکی از مشکلاتی که خیلی از افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، پوسته پوسته شدن پوست سر است. گاهی اوقات افراد با سوزش پوست و گاهی هم با خارش پوست مواجه شده و سپس متوجه پوسته پوسته شدن پوست سر خود می‌شوند. چنانچه با ریزش مو به طور موقت مواجه شده‌اید، اگر در کف سر احساس سوزش می‌کنید، اگر کهیر دارید و اگر روی پوست خود ترک‌هایی را مشاهده می‌کنید، باید به دنبال علل کنده شدن پوست سر خود باشید. در ادامه این علت‌ها ذکر شده‌اند.

کنده شدن پوست سر نشانه چیست؟

دلایل کنده شدن پوست از سر

دلایل زیادی وجود دارند که باعث کنده شدن پوست سر می‌شوند. چنانچه با علائم این بیماری آشنا شدید، باید هر چه سریعتر نسبت به باز گرداندن سلامت پوست خود اقدام کنید. برخی از دلایل به وجود آورنده پوسته‌های موجود در سر عبارتند از:

  • خشکی پوست سر که اغلب با بیماری‌های عفونی و قارچ‌ها همراه است.
  • کم آبی بدن که نشانگر کمبود ویتامین در پوست سر است. این نوع از پوسته شدن پوست سر با نوشیدن آب فراوان برطرف می‌شود.
  • اگزمای پوستی نیز باعث خشک شدن بیش از حد پوست شده و خارش و التهاب را به وجود می‌آورد.
  • گاهی اوقات ممکن است بیماری پسوریازیس موجب کنده شدن پوست سر شود. این بیماری اگر پیشروی کند، ریزش مو را نیز به دنبال دارد.
  • تغییرات هورمونی نیز باعث کنده شدن پوست سر به صورت موقت می‌سوند. این نوع از پوسته پوسته شدن پوست سر موقتی است و سریعا از بین می‌رود.
  • انواع درماتیت‌ها مثل درماتیت سبورئیک و درماتیت تماسی نیز دلایلی هستند که کنده شدن پوست سر را به دنبال دارند. برای درمان این بیماری‌ها بهتر است نزد پزشک متخصص پوست و مو بروید.
  • آلرژی بدن به برخی از داروها باعث کنده شدن پوست سر در بدن برخی از افراد می‌شود. حساسیت به مواد غذایی و مواد شوینده نیز از دیگر دلایل پوسته پوسته شدن پوست شر به شمار می‌آیند.
  • گاهی اوقات آقایان و خانم‌ها برای آرایش کردن موی سر خود استفاده بیش از حد از وسایل آرایشی می‌پردازند. در این صورت امکان پوسته شدن پوست سر افزایش پیدا می‌کند. با قطع مصرف مواد آرایشی می‌توانید به کنده شدن پوست سر خود در این موارد خاتمه بدهید.
  • آفتاب سوختگی نیز از دیگر دلایلی است که پوسته پوسته شدن پوست سر را به دنبال دارد.

درمان بیماری پوسته پوسته شدن پوست سر

با توجه به شدت کنده شدن پوست سر و همچنین با توجه به نوع بیماری پوستی، راه‌های مختلفی برای درمان کنده شدن پست سر ارائه شده‌اند. آن چه که در اینجا اهمیت دارد این است که شما برای شناسایی بیماری خود به پزشک مراجعه کنید و سپس زیر نظر این پزشک پوست خود را درمان نمایید.

داروهایی مثل داروهای ضد قارچ، کورتیکواستروئیدها، کورتون‌ها، کرم‌های موضعی نرم کننده حاوی اوره و ویتامین‌های d3 و a از جمله داروهایی هستند که توسط پزشک و با هدف تسریع روند درمان پوست سر، تجویز می‌شوند. در طب سنتی هم اسپری‌های گلاب و روغن‌های بنفشه را برای بهبود سلامت پوست سر مناسب می‌دانند.


فرم مشاوره

برای دریافت مشاوره، اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید تا با شما تماس بگیریم.